Vid frågor som behöver snabba svar så rekommenderar vi dig att du chattar med oss. Vid reklamation eller byte av vara som du köpt i butik så rekommenderar vi att du kontaktar oss via mail: support@gameffect.se
Du har rätt att avbeställa en order innan den packats hos Gameffect (Gameffect Esport AB). Efter att en order är packad och fram tills att den är skickad gör vi som en extra service till våra kunder vårt bästa för att stoppa leveranser om kunden önskar avbeställa. Efter att ordern är skickad är avbeställning ej möjlig.
Vid köp i butik: –Du ska vända dig till den butik där du gjorde ditt köp.
Vid online ordrar: - För att vi ska ha så snabba leveranser som möjligt så går det endast att ändra på din order efter att du lagt din beställning, chatta med oss. Behöver du uppdatera telefonnummer eller leveransadress så kontaktar du vår mailadress support@gameffect.se. Observera att leveransadressen ej kan ändras på en beställning som är betald med Faktura eller delbetalning, detta för att undvika bedrägerier.
Postpaket:
Vi levererar inom 2-4 vardagar Du kan följa ditt paket på Postens Spåra brev & paket-tjänst. Du får ett kollinummer på din e-post efter din order har skickats.
Hemleverans:
Vi levererar inom 4-6 vardagar.
Efter ni gjort er beställning hos Gameffect.se så kommer fraktfirman efter ca 3-5 dagar att kontakta er för att boka en dag och tid för leverans. På över 80% av alla postnummer sker leveransen inom en 4-timmars period på leveransdagen. De dagar och de tidsintervall som gäller på ert postnummer upplyser fraktfirman er om vi bokningen. Leveransen sker vanligen 4 - 8 vardagar efter bokningstillfället, längre leveranstider kan uppstå på vissa postnummer på upp till ca 10 dagar där leveranserna sker mer sällan som en dag i veckan.
Dagen före leverans får du ett SMS med en påminnelse av leveranstiden.
Om du angett ett telefonnummer, som du kan nås på under dagen, kommer chauffören kontakta dig ca 30 minuter före leverans.
Du kan följa ditt paket med hjälp av fraktfirmans spårningsservice. Du får ett kollinummer på ditt e-postkvitto.
Observera att leveranstider kan ökas under högtider och större kampanjer som tex Black Friday men att ovan tidsramar alltid är målet.
Om du har fått en annan vara än den du beställt så ber vi dig att kontakta Gameffects Kunstjänst: support@gameffect.se
Gameffect står för den extra fraktkostnaden som eventuellt uppstår då du fått en annan vara än den du beställt eller om det är fel på varan du fått.
Leverans med fraktfirma: Du kan följa ditt paket med hjälp av fraktfirmans spårningsservice. Du får ett kollinummer på angiven epostadress.
Leverans med PostNord: Du kan följa ditt paket på PostNords Spåra brev & paket-tjänst. Du får ett kollinummer på angiven epostadress.
För alla typer av returer (exempelvis garanti/öppet köp/reklamation/byte) så måste du som kund först kontakta vår kundtjänst via e-post (support@gameffect.se) för att få returinstruktioner samt ditt returärende registrerat. För varor som skickas till Gameffect (Gameffect Esport AB) utan att först felanmälas tas inget ansvar. Returinstruktioner erhålls efter att felanmälan har gjorts.
Observera att för garanti och reklamationer så är följande ej godkänt: returer som visar sig vara felfria, fel som uppkommit genom felaktig användning/hantering, returer som saknar tillräcklig felbeskrivning, om varan saknar eller har bristfälligt emballage, samt returer som av annan anledning inte godkänns av Gameffect (Gameffect Esport AB).
Det är viktigt att skriva så utförligt som möjligt för att vi ska kunna göra en schysst bedömning. Om returen inte godkänns kommer den att returneras till avsändaren som debiteras en testavgift på 200 kr samt fraktkostnader och eventuella övriga avgifter. Kunden ansvarar för produkten tills dess att den mottagits av Gameffect (Gameffect Esport AB).
Om inget annat anges gäller ett (1) års garanti på samtliga varor. I de fall en tillverkare/leverantör tillhandahåller längre garantitid omfattas varan även av denna garantitid. Förbrukningsartiklar, exempelvis vissa typer av elektromekaniska komponenter, är undantagna från garanti. Varor som blivit skadade på grund av vårdslöst eller felaktigt förfarande ersätts inte.
Alla garantier gäller i Sverige och för både privatpersoner och företag.
Vi erbjuder 60 dagars öppet köp. Öppet köp gäller endast om varan hålls i oförändrat skick. Öppet köp gäller inte om du bryter förseglingen till en programvara. Du får heller inte bryta förseglingen till en programvara som tillhör en hårdvara (exempel: drivrutiner eller medföljande spel till grafikkort). I dessa fall gäller inte öppet köp. Vid retur av varan måste den vara komplett med samtliga tillbehör. Originalförpackningen måste vara oskadad. Kunden står för kostnaden för returfrakten, och ersätts inte för frakt eller andra avgifter i samband med beställning.
Återbetalning av varans värde sker normalt inom 1-2 veckor från att Gameffect (Gameffect Esport AB) mottagit varan. Gameffect (Gameffect Esport AB) har rätt att göra ett avdrag till följd av varans värdeminskning. Gameffect (Gameffect Esport AB) avstår från att göra ett sådant avdrag om produkten returneras i väsentligen oförändrat skick.
Du har rätt att byta en vara om varan antingen omfattas av öppet köp eller garanti enligt punkterna ovan. Bytesrätten gäller inte i de fall där garantin hanteras direkt av tillverkare/leverantör, eller där annan orsak gör bytet olämpligt. Varans värde vid byte är det lägsta av fakturerat pris och gällande pris vid tidpunkten för bytet. Vid byte bjuder Gameffect (Gameffect Esport AB) på frakten för produkten du byter.
För att åberopa att en vara är felaktig skall kunden reklamera varan inom skälig tid från det att felet upptäckts. Synligt fel eller om du fått fel vara levererad ska anmälas direkt vid mottagandet av varan. Om du fått en vara som är felaktig eller felexpedierad står Gameffect (Gameffect Esport AB) för returfrakten.
Vid reklamationer tillämpas konsumentköplagen. Vid eventuell tvist har Gameffect (Gameffect Esport AB) som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. För att utnyttja reklamationsrätten mailar du oss via support@gameffect.se.
Reklamationstid är 3 år. Om den lagda ordern är äldre än 3 år, täcks den inte längre av reklamationsrätten och du står själv för kostnaden vid eventuella reparationer.